ေရာက္ရွိေနသည့္ေနရာ
Home > Technology Explained > Interchangeable Camera Lens ေတြအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း

Interchangeable Camera Lens ေတြအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း

Lens ေတြအေၾကာင္းေရးမယ္ ဆိုျပီး မေရးျဖစ္တာၾကာပါျပီ။ Interchangeable Lens Camera System ေတြမွာဆိုရင္ ေအာက္မွာျပထားတဲ့ အတိုင္း Lens ေတြက မ်ားလြန္းလွပါတယ္။ ဒါေတာင္ သူတို႕အတြက္ 3rd Party Company ေတြက ထုတ္ေပးတဲ့ Lens ေတြမပါေသးပါဘူး။ အဲဒါေတြသာထည့္တြက္လိုက္ရင္ ေရြးခ်ယ္စရာေတြက မ်ားလြန္းလွပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ေရးခ်င္တာကေတာ့ ဘာလို႕ Lens ေတြ ဒီေလာက္ေတာင္ မ်ားေနရတာလဲ။ ဘယ္လို Lens ေတြကို ေရြးခ်ယ္ဝယ္ယူၾကမလဲဆိုတာပါပဲ။ ပထမဦးဆုံး ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက DSLR ILC သို႕မဟုတ္ Mirrorless ILC ဝယ္မယ္ဆိုရင္ Kit Lens (ကင္မရာ၀ယ္ရင္တပါတည္းပါတဲ့မွန္ဘီလူး) နဲ႕ ျပီးျပီးသြားၾကတာပါ။ အဲလိုဆိုရင္ေတာ့ ဝယ္ရၾကိဳးမနပ္လွပါဘူး ေနာက္တစ္လုံးေလာက္ေတာ့ဝယ္လိုက္ပါ ( ေဆးထိုးျခင္း )။

Lens အမ်ိဳးအစား ခြဲၾကည့္မယ္

Lens ေတြကို နည္းနည္း အမ်ိဳးအစားခြဲၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အရင္ဆုံး Prime နဲ႕ Zoom ဆိုျပီး ႏွစ္မ်ိဳးကြဲပါတယ္။ ဒါကအရင္ ေျပာရမွာပါ။ Zoom Lens ဆိုတာကေတာ့ ပုံမွန္အတိုင္း ျမင္ကြင္းအက်ဥ္းအက်ယ္ကို Lens ေပၚမွာ ခ်ိန္လို႕ရတာေပါ့။ ဒါကေတာ့ လူတိုင္းသိၾကပါတယ္။
Prime Lens ဆိုတာကေတာ့ ျမင္ကြင္း က်ဥ္းသည္ျဖစ္ေစ က်ယ္သည္ျဖစ္ေစ အဲျမင္ကြင္းက အေသပါပဲ။ Zoom ဆြဲခ်င္ရင္ လူကိုယ္တိုင္ ေရွ႕တိုးရမယ့္ Lens ေတြပါ။

ဘာလို႕ Zoom ဆြဲမရတဲ့ Prime Lens ေတြ ရွိေနတာလဲဆိုတာကေတာ့ Size, Quality, Price ေတြ ကြဲျပားလို႕ပါပဲ။ ေနာက္မွ အက်ယ္ေရးပါမယ္။ Prime & Zoom ခြဲျပီးရင္ Zoom ထဲမွာ Fixed Aperture Zoom Lens နဲ႕ Variable Aperture Zoom Lens ဆိုျပီး ႏွစ္မ်ိဳးကြဲပါတယ္။ Fixed Aperture Zoom Lens ဆိုတာက Zoom ဆြဲလိုက္ရင္ Aperture Value မက်သြားတဲ့ Lens ေတြပါ။
( eg . 24-70 f2.8)
Variable Aperture Zoom Lens ဆိုတာကေတာ့ Zoom ဆြဲလိုက္ရင္ Aperture Value က က်သြားတဲ့ Lens ေတြပါ။
(eg 28-135 f3.5-5.6)
Professional ေတြကေတာ့ Fixed ေတြကိုပဲ သုံးၾကတာမ်ားပါတယ္။ Aperture Value က်သြားတဲ့ အခါ ISO ပိုတင္ရတာရယ္
Exposure Value ေျပာင္းလဲသြားတာေၾကာင့္ က်န္တာေတြကို ျပန္ခ်ိန္ညွိရတတ္တာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ Prime & Zoom ,Fixed & Variable Aperture Zoom ေတြကို ခြဲျပီးရင္ Focal Length ( ျမင္ကြင္းအက်ဥ္းအက်ယ္ ) နဲ႕ Usage ( အသုံး ) အရ ကြာတာေတြလာပါမယ္။ Focal Length ကို ရွုပ္မွာစိုးလို႕ Full frame Equivalent နဲ႕ပဲ ေျပာပါ့မယ္။

Lens အမ်ိဳးအစားေတြကေတာ့

Fish Eye Lens

10mm 12mm 16mm Fish Eye အစရွိတဲ့ Lens ေတြဟာ သင့္ကို ငါးမ်က္စိက ျမင္ရတဲ့ ျမင္ကြင္းလိုမ်ိဳး ေကြးေကြးေကာက္ေကာက္နဲ႕ အလြန္က်ယ္တဲ့ ျမင္ကြင္းေတြကို ႐ိုက္ကူးလို႕ရေစမွာပါ။ Wedding ေတြ Architecture Photography ေတြ Landscape ေတြမွာ သုံးၾကပါတယ္။ တခါတေလမွာ Fish Eye Lens နဲ႕ ႐ိုက္ထားတဲ့ ပုံေတြက WOW factor ကိုလည္း ပိုင္ဆိုင္ထားၾကပါတယ္။ Fish Eye Lens ေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ Prime Wide Angle Lens ေတြမ်ားပါတယ္။

Hyper Wide Angle Lens

10mm 12mm , 11-24 12-24 အစရွိတဲ့ Lens ေတြဟာ Hyper Wide Angle Lens ေတြပါ။ အသုံးျပဳလို႕ေကာင္းတဲ့ ေနရာေတြကေတာ့ Wedding ေတြ Architecture ေတြ Landscape ေတြ အစရွိတဲ့ ေနရာေတြမွာ သုံးလို႕ေကာင္းပါတယ္။ ဒီေကာင္ေတြက က်ယ္တာခ်င္းေတာ့ Fish Eye နဲ႕ တူေပမယ့္ မတူတာကေတာ့ Fish Eye လို မ်ဥ္းေတြဟာ အလြန္အကြၽံ ေကာက္ေကြးမသြားပဲ မ်ဥ္းေျဖာင့္အတိုင္းပဲ ရွိေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕သူတို႕ရဲ့ အသုံးကလည္း အထိုက္အလိုက္ကြာပါတယ္။ Prime ေကာ Zoom ေရာ ဒီ Range အတြင္းမွာ ရွိၾကပါတယ္။ ဒီ Range အတြင္းမွာ ေစ်းခ်ိဳတဲ့ Lens ေတြကို သိပ္မေတြ႕ရပါဘူး။ ထုတ္လုပ္ရအလြန္ခက္လို႕ေနပါလိမ့္မယ္။

Ultra Wide Angle Lens

16-35 , 15-30, 17mm အစရွိတဲ့ 16mm to 20mm ဝန္းက်င္ ျမင္ကြင္းက်ယ္ရွိတဲ့ Lens ေတြကို Ultra Wide လို႕ေခၚၾကပါတယ္။ ဒီ Range ကလည္း Landscape သမားေတြ Prewedding သမားေတြ အတြက္ Popular ျဖစ္ျပီးေတာ့ ေစ်းကလည္း သင့္တင့္တဲ့ Range ျဖစ္တဲ့ အတြက္ အသုံးမ်ားၾကပါတယ္။ ဒီ Range အတြင္းမွာဆိုရင္ 3rd Party Lens ေတြကိုလည္း ေစ်းအသင့္အတင့္နဲ႕ စျပီး ရႏိုင္လာတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။
Hyper Wide ကို မွ အရမ္းလိုအပ္တာမဟုတ္ရင္ 16-35 လို Lens မ်ိဳးေတြဟာ Ultra Wide ကေန Natural Focal Length အထိ Zoom ဆြဲလို႕ရတာမို႕လို႕ Popular အျဖစ္ဆုံးပါပဲ။

General Photography Lens ( Kit Lens Range )

24-70, 28-75, 24-105 အစရွိတဲ့ Range Lens ေတြဟာ Camera ဝယ္ကာစမွာ တခါတည္း တြဲေရာင္းေလ့ရွိတဲ့ Range ပါ။ အဲဒီ Range ဟာ Wide Angle (24, 28mm ) ကေန Medium Telephoto ( 70, 105, 135mm ) ေတြအထိ တခါတည္းရတတ္တာမို႕လို႕ လူအမ်ားစုဟာ ဒီ Range Lens ေတြကို အျမဲတပ္ထားေလ့ရွိတဲ့ Lens အျဖစ္ထားၾကတာမ်ားပါတယ္ Event, Street , Landscape, Macro, Portrait အားလုံးနီးပါးသုံးလို႕ရပါတယ္။ အသင့္အတင့္စီေကာင္းတာမို႕ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ့ လက္စြဲပါပဲ။

Fast Prime Lens

24, 35, 50, 85, 105 mm f1.8/1.4 etc အစရွိတဲ့ Lens ေတြပါ ဒီ Prime Lens ေတြဟာ အမ်ားအားျဖင့္ Portrait ေတြ႐ိုက္ကူးရာမွာ Special Lens ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ အျခား Lens ေတြထက္ ထူးျခားတဲ့ ျမင္ကြင္းနဲ႕ Depth of Field အရသာကို ပိုျပီးေပးႏိုင္ပါတယ္။
ဒီ Lens ေတြက မ်ားေသာ အားျဖင့္ေတာ့ Close Focus Distance က နည္းနည္း ေဝးတာမို႕ Macro မွာ မေကာင္းတတ္ပါဘူး။ Low Light မွာေတာ့ အေကာင္းဆုံး Lens ေတြျဖစ္ၾကျပီးေတာ့ Prime Lens ျဖစ္တာနဲ႕ အညီ Image Quality ကေတာ့ Zoom Lens ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ထက္ပို ေကာင္းၾကပါတယ္။

Telephoto Lens

55-210, 55-250 f3.5-5.6 , 70-210, 70-200 f2.8/f4, 70-300 f4-5.6 200mmf2.8 စတဲ့ Lens ေတြဟာ Telephoto Zoom/Prime Lens ေတြပါ။ ဒီေကာင္ေတြကိုေတာ့ အေဝးကအရာေတြ Portrait ေတြ Sport ေတြကို႐ိုက္ၾကပါတယ္။ ေထြေထြထူးထူး ေျပာစရာလိုမယ္မထင္ပါဘူး။ အဲ့ Lens ေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ Low Light မွာ ခုနက Fast Prime Lens ေတြေလာက္မရပါဘူး။ Macro အတြက္ Ratio လည္း သိပ္ေကာင္းေလ့မရွိၾကပါဘူး။ Super Telephoto Lens 120-300, 70-400, 200-400, 150-600 etc အစရွိတဲ့ Super Telephoto Lens ေတြကိုေတာ့ ငွက္႐ိုက္သမားေတြ Wild Life သမားေတြ Sport သမားေတြက သုံးၾကပါတယ္။ Heavy Duty Lens ေတြျဖစ္တာနဲ႕ အညီ Quality ေကာင္းဖို႕ပဲ အဓိကထား Design လုပ္ၾကတာမ်ားတဲ့အတြက္ Weight ေတြကေတာ့ ေလးတာမ်ားပါတယ္။ Image Quality လည္း ေကာင္းၾကပါတယ္။ Aperture Value ေတြကေတာ့ Variable ေတြမ်ားပါတယ္။ ေစ်းကလည္း ေကာင္းၾကပါတယ္။

Macro Lens

50mmf3.5/2.8 , 90mm f2.8 , 105mm f2.8 Macro etc အစရွိတဲ့ Macro Lens ေတြလဲ ရွိပါေသးတယ္။ ဒီ Macro Lens ေတြရဲ့ ထူးျခားခ်က္ကေတာ့ အျခား Lens ေတြထက္ပိုမိုနီးနီး ကပ္ကပ္ Focus ျဖတ္ႏိုင္တာပါပဲ။ 1:1 Reproduction Ratio ရွိၾကတာမ်ားပါတယ္။
1:1 Reproduction Ratio ဆိုတာ ဥပမာ APSC Sensor Size ေလာက္ရွိတဲ့ ပင့္ကူတစ္ေကာင္ကို APSC Frame မွာ အျပည့္ ျဖစ္တဲ့ ထိ AF ကို ကပ္ျပီးခ်ိန္လို႔ရတာျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ Macro Lens ေတြကေတာ့ 1:1 ထက္ေက်ာ္ျပီး ရတာေတြလည္းရွိပါတယ္။ Macro Lens ေတြက Sharpness အေကာင္းဆုံးလို႕လည္း ေျပာၾကပါတယ္။

All in One Lens

တကယ္ေတာ့ Lens မလဲခ်င္တဲ့ သူေတြအတြက္ All in One Lens ေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။ 24-240, 28-200, 28-300 f3.5-6.3
အစရွိတဲ့ Variable Aperture ရွိတဲ့ All in One Lens ေတြလည္းရွိပါတယ္။ ဒီေကာင္ေတြကေတာ့ Travel Photography သမားေတြနဲ႕ Family သုံးဖို႕ ဝယ္တဲ့ သူေတြအၾကိဳက္ပါပဲ။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ Lens တလုံးတည္းနဲ႕ ျမင္ကြင္းက်ယ္ကေန ျမင္ကြင္းက်ဥ္း (telephoto) ထိကို တစ္လုံးထဲနဲ႕ ႐ိုက္လို႕ရလို႕ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ Aperture က က်သြားတဲ့ အတြက္ Low Light အတြက္ေတာ့ သိပ္မေကာင္းပါဘူး။

စုံျပီလားေတာ့ မသိဘူး။ စဥ္းစားလို႕ရသေလာက္ကေတာ ဒီဟာေတြေပါ့ဗ်ာ။ ကဲဒီေတာ့ Lens အမ်ိဳးအစားေပါင္းကလည္း မနည္းပါဘူး။ ဘာလို႕ ဒီလို ကြဲျပားေနရတာလည္းဆိုေတာ့ အားလုံးကို တခုတည္းမွာ ထည့္ျပီး Design ဆြဲလို႕ မရလို႕ပဲျဖစ္ပါတယ္။ တခုကို တင္ရင္ တခုက်သြားပါတယ္။ Physics ရဲ့ အကန္႕အသတ္ေတြ ရွိေနၾကပါတယ္။ Target Customer Group ရဲ့ ေငြေၾကးအကန္႕အသတ္ေတြရွိပါတယ္။
ဒီ fact ေလးေတြေပၚမူတည္မယ္ေပါ့။

  • Zoom or Prime
  • Max Aperture
  • Constant Aperture or Variable Aperture
  • Size
  • Weight
  • Features ( AF , Power Zoom , Aperture Ring etc )
  • Image Stabilization
  • Target Price
  • Target Image Quality

အစရွိတာေတြမွာ တခုကို ေကာင္းေအာင္လုပ္ရင္ တခုက သြားထိတတ္ပါတယ္။ ဥပမာ – 24-105 f4 ဆိုပါေတာ့ 24-105 f2.8 ဆိုတာမရွိေသးပါဘူး။ ဘာလို႕မရွိလဲ။ f2.8 လုပ္မယ္ဆိုရင္ ရင္ဆိုင္ရမယ့္ Design ျပသနာေတြအမ်ားၾကီးပါ။ Size & Weight တအားတက္လာမယ္။
ေစ်းက Target Price ေက်ာ္လာမယ္ စသျဖင့္ေပါ့။ ေနာက္ဥပမာတခု 85mm f1.4 ဒါမွ မဟုတ္ 35mm f1.4 ( Extreme Aperture ) Lens မွာၾကည့္ပါ။ Aperture ကို အဆုံးျမႇင့္ထားတဲ့ အတြက္ IS မထည့္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ f1.4 Lens ေတြမွာ IS မပါပါဘူး။ လက္ရွိအေျခအေနအရ ေနာက္တခါ 50mm f0.95 တို႕ဘာတို႕ဆိုရင္ 3rd Party ေတြကသာ ထုတ္ပါတယ္။ Image Quality လည္း မေကာင္းေတာ့ပါဘူး။Aperture ကို Extreme လုပ္လိုက္တဲ့ အတြက္ IQ ကိုပါသြားထိပါတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ Canon, Nikon, Sony ေတြက မထုတ္ပါဘူး။ Canon ကေတာ့ f1.2 ထိ ထုတ္ပါတယ္။ လက္ခံႏိုင္တဲ့ ထိပဲ ထုတ္ပါတယ္။ ေနာက္တခါ အဲ 85mm f1.4 ထဲမွာမွ Image Quality မွာ Perfect လို႕ ဆိုရမယ့္ Otus Lens ကိုၾကည့္ပါ။ ေစ်းတအားတက္သြားတယ္ AF မပါေတာ့ဘူး အရမ္းကို ၾကီးသြားတယ္။ စသျဖင့္ေပါ့။
ျပီးေတာ့ Zoom Lens ေတြမွာဆိုရင္လည္း Zoom Range ကို မေျပာင္းပဲနဲ႕ f2.8 ထက္ပိုျပီး မထုတ္ႏိုင္ၾကေသးပါဘူး။ Standard Range ျဖစ္တဲ့ 24-70 f2.8 ကို Sigma ကေတာ့ ကြန္႕ထားပါတယ္။ 24-35 f2 တဲ့.Zoom ဆြဲစရာမရွိသေလာက္ပါပဲ။ Crop မွာဆိုရင္လည္း 18-35 f1.8 ( ff 28-55 f1.8 ) စသျဖင့္ ကြန္႕ထားတာေတာ့ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Zoom Range က တိုသြားပါတယ္။ Marketing Moves လို႕ပဲေျပာရမလားပါပဲ။ ေနာက္တခါ 70-200 f2.8 အဲဒါကို 70-300 လုပ္ခ်င္ရင္ f2.8 မရေတာ့ပါဘူး။ 70mm အစား 120-300 f2.8 ျဖစ္သြားပါတယ္။

ဒါမွမဟုတ္ 70-300 f4-5.6 ဆိုျပီး Aperture ကို ခ်ရပါတယ္။ ေနာက္ျပီး Macro လိုခ်င္ရင္ Prime ျဖစ္ေပမယ့္ Max Aperture ကို
Zoom ေလာက္ပဲ ထားရပါတယ္။ f1.4 Lens ေတြဆိုရင္ Macro မွာ သိပ္မရတာ ဒါေၾကာင့္ပါ။ All in One Lens ေတြမွာဆိုရင္လည္း 24-240 တို႔ 28-300 တို႕ဆိုရင္လည္း Zoom Range အမ်ားၾကီးရဖို႕ အတြက္ Variable Aperture နဲ႕ Image Quality ကိုပဲ စေတးရပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ All in One Lens ကလည္း တကယ့္ All in One ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဘာလို႕ Lens ေတြမ်ားေနရသလည္းဆိုေတာ့ တခုတည္းနဲ႕ အားလုံးမရႏိုင္တဲ့ အျပင္ လူေတြက လိုအပ္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳး တတ္ႏိုင္တဲ့ ေငြပမာဏအမ်ိဳးမ်ိဳး နဲ႕ဆိုေတာ့ တေနရာစီ မွာ ေကာင္းတဲ့ Lens ေတြကို လိုက္ထုတ္ေပးရင္းနဲ႕ အခုလို မ်ားေနရတာပါပဲ။ အဲလိုမ်ားေနေတာ့ ေရြးခ်ယ္ရမယ့္ သူအတြက္ကျပန္ရႈတ္ေထြးသြားျပန္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ အၾကံေပးခ်င္တာကေတာ့ အဓိကက

  • ကိုယ္ဘာကို ႐ိုက္ခ်င္တာလဲ ေသခ်ာစဥ္းစားပါ။
  • Lens တလုံးထဲနဲ႕ အားလုံး မရႏိုင္တာကိုသိပါ။
  • သူမ်ား ဝယ္တာလိုက္ဝယ္ရုံနဲ႕ ကိုယ့္လိုအပ္ခ်က္နဲ႕ ကိုက္ညီခ်င္မွ ကိုက္ညီမွာပါ
  • ေစ်းၾကီးတိုင္းလည္းေကာင္းတာမဟုတ္သလို သက္သာတိုင္းလည္း စြတ္မဝယ္သင့္ပါဘူး။ ကိုယ္တကယ္မသုံးမယ့္ Lens ကို မဝယ္ပါနဲ႕။
  • Jack of all trade Lens ကို ဝယ္မလား။ ကိုယ္႐ိုက္ခ်င္တာ အတြက္ Special ျဖစ္တဲ့ Lens ေကာင္းေကာင္းကို ဝယ္မလား။ စဥ္းစားပါ။
  • ျပီးရင္ ကိုယ့္လိုအပ္ခ်က္နဲ႕ ကိုက္ညီတဲ့ Lens Range အတြင္းက Lens ေလးေတြ အေၾကာင္းကို ေလ့လာျပီး ဝယ္ယူၾကပါ။

အဲလိုပဲ အၾကံေပးခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ…..
Credit #PNAgeartalks #PNAphotography

က႑ငယ္ေအာက္တြင္
Thiha Bo Bo
Myanmar End User ကို အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ တင္ဆက္ေပးသြားပါ့မယ္... ကြ်န္ေတာ္နဲ႔အတူ Blogger life ကို စိတ္ဝင္စားသူမ်ား Guest blogger မ်ားကိုလည္း Myanmar End User မွာ ဝင္ေရာက္ေရးသားဖုိ႔ ဖိတ္ေခၚပါတယ္... Facebook Profile: Fb/dev.thihabobo Email: [email protected]
http://www.myanmarenduser.com

Leave a Reply

Top
%d bloggers like this: